"Ne adja az isten, hogy katasztrófa történjen" a 3-as metrón
Még ha sikerül is felújítani a metrószerelvényeket és a síneket, a rendszer elavultsága így is tragédiát okozhat. A Metróért Egyesület elnöke kongatta a vészharangot.
Még ha sikerül is felújítani a metrószerelvényeket és a síneket, a rendszer elavultsága így is tragédiát okozhat. A Metróért Egyesület elnöke kongatta a vészharangot.
30-40 milliárd forinttal ugrott meg a metróprojekt összköltsége, hogy ezt kifizethesse, a fővárosnak újabb súlyos adósságokat kell magára vennie, hiába konszolidálták korábban. Hacsak a kormány nem segít.
Érkeznek a vélemények a IX. kerületi szocialista Pál Tibor ötletéről.
Amikor az elmúlt tíz évben találkozott Orbánnal, mindig előremozdultak a dolgok – állítja a főpolgármester, aki most is ezt reméli. Tarlós 30 milliárdot akar béremelésre.
Dobra veri a Centrál Színházat a fővárosi önkormányzat. A három évvel ezelőtt felvázolt modell szerint ezt más játszóhelyek kiárusítása követheti. A Radnóti Színház lehet a következő, amelyet privatizálnának.
Választási játszmává válhat a római-parti gát ügye. A beruházással kapcsolatos vita politikai hasznából valamennyi ellenzéki párt profitálni szeretne.
Az olimpiai pályázat visszavonása, és a 3-as metró felújítása körüli botrányok, illetve az állami béremelés okozta önkormányzati bérsokk egyre jobban felfűti a kormány és a főváros viszonyát.
A bíróság kimondta: a főváros jogszerűtlenül mondta fel a hirdetőoszlopokról szóló szerződést a Mahirral. Kártérítésről ebben a perben nem volt szó, de Simicskáék 100 millió forintnyi kártalanításra tartanak igényt.
A HVG arról írt, hogy új funkciót kaphat az elektronikus személyi igazolvány, vagyis az e-személyi. Az ötlet azonban adatvédelmi aggályokat is felvet.
Megállapodtak: a főváros biztosítja a töltőállomások helyét és a hozzájuk tartozó parkolóhelyeket, a kormány pedig vissza nem térítendő támogatást nyújt ehhez.
A Főpolgármesteri Hivatal rövid közleményben fejezte ki nemtetszését csütörtök amiatt, hogy egy nemrég megszavazott törvény alapján december elsejétől ingyen az állam tulajdonába került az Erzsébet tér. Erről szerintük nem volt ugyanis érdemi egyeztetés korábban.
133 narancssárga oszlopot helyeznek ki a köztereken, amelyek lényegében segélykérő telefonok. Minek, amikor mindenkinek van mobilja? – kérdezett rá a 444.hu.
Mielőtt a fővárosi önkormányzat kiírta volna a koncessziós pályázatot a budapesti fővárosi buszokra, a GVH arra figyelmeztetett, hogy ezzel megsértik a versenytörvényt.
Nem került le a napirendről a fővárosi önkormányzati struktúra minden korábbinál nagyobb mértékű átalakításának a terve – írta a Népszabadság.
Garanciális javítások miatt csúszik az átadás, a jelek szerint még a Fővárosi Önkormányzatnál sem tudják, mikor keríthetnek sort rá.
Zászlóshajót akar csinálni a nemzeti buszgyártásból a kormány. Ám addig ehhez csak képzavar van, busz nincs – a HVG címlapsztorija azt járja körül, kiknek kedvezhet az Orbán-kabinet új ötlete.
A sajtóban megjelent hírekkel ellentétben nem büntetnék azokat a futókat, akik a Margitsziget belső útjain sportolnak, az információ pár túlbuzgó rendőr miatt terjedt el – tudta meg a hvg.hu fővárosi forrásból. Valójában egyszerre pörög fel a futószezon és több nagy építkezés, és azon az úton nem ajánlják a futást, ahol mostantól sok teherautó fog járni.
A fővárosi önkormányzat lehetővé teszi a Mahir Cityposter Kft. számára, hogy elszállítsa a telephelyéről a 169 leszerelet hirdetőoszlopot, azonban a cég azt szeretné elérni, hogy a főváros saját költéségén állítsa vissza az eredeti állapotot.
A főváros kénytelen pályázatot kiírni a Bálna épületének értékesítésére, de a főpolgármester helyettese elismeri, hogy az egyetlen komoly érdeklődő a jegybank, amely többek között pénztörténeti múzeumot alakítana ki a helyszínen.
A főpolgármester elsősorban Lázár Jánosnak arra az állítására kívánt reagálni, amely szerint a főváros 12 milliárd forinttal tartozik a MÁV-nak, de Orbán Viktor is szóba került.